Azimfamily Azimfamily: Kerana Mata Yang Punyai Kuasa.......Oh Ku tergoda

.

Kerana Mata Yang Punyai Kuasa.......Oh Ku tergoda


Isyarat Menutup Mata.



Pernahkan anda berbicara dengan seseorang,sementara orang tersebut kadang-kadang menjawab pembicaraan anda dengan menatap dan sesekali menutup matanya,? Barangkali pernah,kesan dari pembicaraan anda atau dari pertemuan anda dengan orang yang gaya berbicaranya menutup mata ini barangkali kurang menyenangkan,atau bahkan anda merasa.jengkel,atau kesempatan lain,kita pernah mnghadiri acara resmi di mana yang menjadi pembicara di atas podium itu menyampaikan kata-kata sembari menutupkan matanya,dan jarang sekaliia membuka dan menatap orang yang hadir dengan penuh sahabat,Hal itu adalah gerak-gerik yang tidak di sadari,dan itu menandakan dua kemungkinan dia sudah bosan dengan pembicaraan dank arena ia merasa lebih superior, Arti dari itu juga menunjukkan bahwa orang itu merasa punya kelebihan dari orang yang di ajaknya bicara
Isyarat Tatapan Mata Intim

Tatapan intim adalah bila salah satu dari dua orang yang melakukan pembicaraan merasa simpati dan tertarik,biasanya tatapan intim terjadi antara laki-laki dan perempuan dalam jarak berdekatan,dan salah satu merasa tertarik(jatuh cinta) tatapan intim di lakukan tanpa kesadaran ,Adapaun tanda-tanda tatapan mata intim ini adalah sebagai berikut,:Tatapan jenis ini mula-mula anda lakukan(tanpa sadar) dengan mengarahkan pandangan yang tertuju melintasi kedua organ mata dan daerah hidung, bibir kemudia turun sampi ke daerah dada.(payudara) pria dan wanita memakai tatapan secara sadar terdorong oleh perasaan tertarik atau mengundang perhatian pada orang yang menjadi obyek perhatiannya.
Tatapan ini di golongkan dengan tatapan yang mengundang, pasangan usia remaja yang sedang jatuh cinta,kebanyakan tanpa sadar saling beradu pandang yang sorot matanya hanya tertuju pada mata dan pangkal hidung,bibir selanjutnya ke dada./payudara,namun bila keduanya berada dalam jarak jauh ,pandanganya tertuju pada mata dan lekuk tubuh kemudian terpusat pada daerah selangkangan,dorongan tatapan ini selain telah di sebutkan di atas ,juga karena motivasi erotis.

Pernahkah anda dilirik seseorang? Barangkali kita semua pernah mengalamihal itu.,namun bila kita salah tafsir kadang-kadang gerak isyarat itu lain yang kita sangka.selama ini lirikan mata di nilai sebagai tatapan yang mengundang atau dorongan erotis,atau bisa juga di artikan orang yang bersimpati kepada kita.. anggapan semacam itu memang benar,namun yang penting perlu diketahui dalam hal ini bahwa isyarat/lirikan itu ada dua alternative.pertama bila lirikan terjadi sekilas di sertai dengan terangkatnya alis serta senyuman yang manja, berarti orang itu mempunyai rasa simpati dan suka kepada anda,dengan kata lain ingin mengajak anda bercumbu,Namun sebaliknya jika lirikan itu tanpaterangkatnya alis dan bibirnya terkatup maka orang itu benar-benar membenci anda.
Demikianlah sekilas tentang bahasa tubuh yaitu mata untuk perlu di fahami agar kita lebih mengerti jalan pikiran seseorang agar kita biasmenebak lewat gerak isyarat mata ini…
Isyarat mata memiliki peranan yang sangat penting malah menakjubkan. Mata boleh menyampaikan beribu-ribu pesanan. Ia boleh memutuskan, boleh juga menyatukan. Ia boleh menebar janji mahupun ancaman. Ia boleh memerintah mahupun melarang. Ia boleh memberi tawa mahupun derita. Ia boleh memberi jawapan atau mengemukakan pertanyaan. Ia boleh bermaksud menolak dan boleh juga bermaksud menerima dan banyak lagi.

Al-Imam Ibn Hazm al-Andalusiy menerangkan beberapa isyarat mata dalam menyampaikan pesanan-pesanan khusus. Isyarat dengan menggerakkan bola mata ke atas bererti menolak perintah. Manakala sebaliknya bererti menerima. Pandangan mata yang cukup lama bererti berasa sedih dan ikut bersimpati. Mengedipkan mata bermaksud bahagia.