Azimfamily Azimfamily: Buku Kuno China

.

Buku Kuno China


Gerakan Yang Mengandungi Tenaga



Dalam buku kuno China mendedahkan tempoh alam semesta dalam masa 24 jam berlaku dalam masa beberapa tempoh. Dalam buku itu menjawab ada hubungan antara manusia dengan alam semesta melalui masa solat. Terbukti bahawa tenaga alam dengan manusia terjadi sirkulasi yang amat seimbang, makanya Allah menetapkan waktu-waktu solat. Hal ini dikaji menurut saintis China, iaitu:


Ada tenaga api yang akan keluar jam 12.00 siang sampai petang, untuk mengubati jantung dan buah pinggang.

 
Dalam gerakan solat Asar adalah kitaran dari panas ke sejuk, mereka menyebutnya terapi kandung kemih. Secara semulajadi gerakan solat Asar itu memisahkan zat-zat kimia dalam tubuh kita.

 
Ada tenaga air yang keluar pada jam 6 petang setelah terbenamnya matahari, yang disebut mereka bahawa solat maghrib itu TERAPI buah pinggang.

 
Gerakan solat isya, iaitu setelah mega merah menghilang, ini disebut sebagai terapi yang mengurangkan kelebihan tenaga. Ada energy kayu yang keluar pada jam 11 malam, dia yang menghancurkan racun-racun yang ada di dalam tubuh kita dan menurut ilmuan China racun itu membakar kayu untuk membuang racun di otak.

 
Pada jam 2 pagi otak dibersihkan oleh energy kayu, dan selanjutnya Allah menyediakan dan mengisinya untuk solat tahajud pada sepertiga malam. Seorang saintis dari Jerman melakukan penelitian, Prof. Dr. Sholeh seorang guru besar Univesitas Airlangga, telah membuktikan bahawa tahajud yang teratur dan disiplin akan menghalang kanser, stres, dan jangkitan oleh sebab itu, jika orang melakukannya dengan teratur maka akan mempunyai emosi yang positif.

 
Pada jam 3 pagi ada energy logam yang MENTERAPI kita dan jam 6 pagi malakukan solat dhuha untuk MENTERAPI pencernaan.

 
Dalam gerakan solat ini ilmuan China membaginya ke dalam l9 gerakan atau disebut juga gerakan superyoga, kerana tenaga itu akan masuk ke dalam saraf tangan dan cara yang paling tepat untuk menangkap itu ialah dengan takbir ketika akan memulakan solat dan takbir ketika bangun dari ruku. Ketika ruku itu akan melenturkan memori otak dan buah pinggang, sedangkan ketika sujud melancarkan korener dan oksigen.


Duduk pada tahiyat awal dapat membakar mengefektifkan kelenjer peluh dan pencegahan pengapuran, sedangkan pada tahiyat akhir boleh MENTERAPI keseimbangan dan buasir.

 
Duduk antara dua sujud mereka sebut dengan duduk keperkasaan kerana menarik saraf di bawah lutut dan pangkal paha.